"Cinta Kepada Manusia Hanya Membuat Kita Merana Kerana Manusia Tidak Sempurna Dan Bersifat Sementara... Tetapi Cinta Kepada Yang-Esa Pasti Akan Kekal Selamanya..."

Jangan Lupe LIKE!

Sunday, August 5, 2012

PUISI KHAS "MUSAFIR KASIH"


Sudah sekian lama aku meninggalkan desa
Di bumi kinanah yang gersang ilmu ditimba
Empat musim harus ku redah di sana
Tidak banyak yang dapat aku lakukan bersama
Namun ku kuatkan jua jiwa dan raga
Di celahan pasir mengutip mutiara
Ditambah dorongan sahabat tercinta
Ku tempuhi jua hari yang ada kalanya gelita

Namun di saat musibah menimpa diri
Ke manakah harus aku tujui
Di manakah cahaya yang perlu ku temui
Pada siapa yang dapat aku harapkan lagi
Tatkala mereka semua sibuk dengan rutin sendiri
Membiarkan aku meratap seorang diri
Meratap sepi diam menyendiri
Terkapai-kapai di lautan duniawi

Lalu terlintas sesuatu di minda
Mengapa tidak ku pinta pada yang Esa
Kerana segala rintihan sentiasa didengari-Nya
Segala hajat akan dikabulkan-Nya
Cuma aku yang perlu berusaha
Berusaha untuk meminta kepada si Dia
Kembali kepada fitrah yang ditetapkan-Nya
Moga ini menjadikan ku seorang yang berjaya
Hamba yang taat di hari muka

Nukilan asal oleh : Abe Budu

No comments:

Post a Comment